Újdonsült apák, maradjatok otthon!

adventure baby beautiful

Az Unilever a törvényileg előírt 5 napon felül extra 10 fizetett szabadnapot biztosít az édesapáknak a gyermekük születésétől számított egy éven belül. A Dove Men+Care márka által támogatott kezdeményezés egyik célja, hogy az édesapák több időt tölthessenek a családjukkal ebben a különösen fontos és érzékeny időszakban, a másik pedig az, hogy az Unilever példáját követve minél több vállalat adja meg ezt a lehetőséget az alkalmazottainak.

A Dove Men+Care márka kommunikációjában mindig is kiemelt szerepe volt az Apák napjának. Érzelmes videókban hívták fel a figyelmet arra, hogy mennyire fontos, hogy a férfiak is megéljék a szülői szerepet, és megtapasztalják, hogy a törődés is erőssé teszi őket.

A kampány üzenete számos, évszázados sztereotípiával megy szembe. A Geert Hofstede holland szociálpszichológus által „maszkulinnak nevezett kultúrákban” – amelyek közé Magyarország is tartozik – a meghatározó érték a versengés, az anyagi siker és az előrejutás. A férfiak szava számít, és azt várják el tőlük, hogy önérvényesítők, kemények legyenek, és rejtsék el az érzelmeiket. A „feminin” kultúrákban (ide tartoznak például a skandináv országok) ezzel szemben a másokkal való törődés a legfontosabb.

„Magyarországon a férfiak helyzete is nehéz, mert a férfiszerepeket rengeteg előítélet kíséri, a férfiak gyengéd és gondoskodó oldala nem kap megfelelő figyelmet és elismerést” – mondja Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Skin&Hair kategóriamenedzsere. A jogszabályok Magyarországon például lehetővé teszik, hogy az apa is felvehesse a GYES-t és a GYED-et, azonban ezt gazdasági és társadalmi nyomás miatt nagyon kevesen teszik meg – teszi hozzá.

„A Dove Men+Care állást foglal amellett, hogy a férfiak számára is mindenhol elérhető legyen a bővített apasági szabadság, és hogy megszűnjenek azok a sztereotípiák, amelyek visszatartják az édesapákat, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel. Az Unilever extra 10 nap fizetett szabadságot ad a vállalatnál dolgozó férfiaknak azon az egy héten felül, amit a törvény előír. A plusz szabadság a gyermekük születésétől számított egy éven belül bármikor felhasználható” – mesélte nekünk a szakember.

Nagyon fontos, hogy a férfiak minél több időt töltsenek a gyerekeikkel, mert így egészségesebb felnőtt lesz a gyerekből, egészségesebb lesz a családi légkör. Az otthoni segítséggel az anyákat is tehermentesítik, akik így jobban tudnak életük más területeire is összpontosítani. A család, mint egész, jobban funkcionál, ha a férfi többet segít otthon. (Szülési szabadság terén Magyarország világviszonylatban is nagyon jól áll, például az USA legtöbb államában egyáltalán nincs apasági szabadság, és a nők is visszatérnek a munkába néhány hónapon, esetleg héten belül.)

Az Unilever iparági felhívást hirdetett

Az Unilever az első cég Magyarországon, aki zászlajára tűzte az apasági extra szabadság ügyét. Az alkalmazottak számára 2018. szeptember 1-től elérhető ez a lehetőség. „Ezzel is szeretnénk csökkenteni azokat a nehézségeket, amivel az apák szembesülnek, amikor időt töltenek a babával és a családjukkal” – szerepelt a vállalat régiós közleményében. Az extra szabadság vonatkozik az örökbefogadó szülőkre is.

A cég iparági felhívást is hirdetett ezzel egyidőben. „Azt szeretnénk elérni, hogy a versenyszférában minél több vállalat adja meg ezt a lehetőséget az újdonsült apák számára, hogy több időt tudjanak otthon tölteni.” Szeretnék, ha a munkáltatók felismernék, hogy az apasági szabadság a munkaadók számára is előnyös, hiszen tehermentesíti az apukákat ebben a nagyon kritikus időszakban, nem kell megosztaniuk a figyelmüket, a magánéleti és munkahelyi teljesítmény rovására. Emellett a gesztus a munkavállalói lojalitást is növeli. •

Apák napja

A Dove Men+Care digitális kampányaiban a törődés kap főszerepet, mind a bőr ápolásában, mind pedig a férfi szerepek bemutatásában. A márka küldetésével a törődés fontosságát hangsúlyozza, mert ez teszi igazán erőssé a férfiakat, ezzel felszabadítva őket a stigma alól, miszerint a törődés nem férfias. A bevezetés óta az Unilevernél eddig 13 ember élt az apaszabadság extra lehetőségével, és 108 napot voltak összesen ilyen jogcímen távol.

A vállalatnál dolgozó gyerekes apukák elmondása szerint is minden férfinek nagy szüksége lenne erre az addicionális időre, amit az újszülöttel és az anyukával tölthet. A Dove Men+Care 2019-ben Apák napján arra bátorítja fogyasztóit, hogy osszanak meg személyes történeteket a számukra fontos apafigurákról – nagypapákról, nagybácsikról, tanárokról, edzőkről, stb. –, így megemlékezve erről a jeles napról.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat