1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. Új, még jelentősebb műnyaghulladék-csökkentési vállalásokat tett az Unilever

Új, még jelentősebb műnyaghulladék-csökkentési vállalásokat tett az Unilever

Az Unilever, a világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó globális vállalata 2025-ig több mint 100.000 ezer tonnával csökkenti a felhasznált műanyagcsomagolás mennyiségét, továbbá az általa kibocsátott mennyiségnél több műanyagcsomagolást fog újrafeldolgozni.

Plastics in the sea

A többek közt a Magnum, Carte D’Or, Dove, Axe, Lipton és Surf márkáiról ismert Unilever most bejelentett lépéseinek célja, hogy tovább csökkentse az általa termelt műanyaghulladék mennyiségét, illetve a műanyagok esetében segítse a körkörös gazdaság létrehozását.

A társaság vállalja, hogy 2025-ig

  • a felére csökkenti a felhasznált “szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét;
  • ennek érdekében több mint 100.000 tonnával kevesebb műanyagcsomagolást használ és fokozza az újrafeldolgozott műanyagok használatát;
  • az általa értékesített műanyagcsomagolás mennyiségénél nagyobb volumenű műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti – ez évi mintegy 600.000 tonnát jelent.

Utóbbi cél teljesítése érdekében az Unilever egyrészt a hulladékvisszagyűjtés és -feldolgozás terén közvetlen befektetéseket tesz és együttműködési megállapodásokat köt, másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan kiterjesztett gyártói felelősség megoldásokban vesz részt, ahol közvetlenül fizet a csomagolóanyagai visszagyűjtéséért.

E vállalásaival az Unilever az első olyan vezető globális fogyasztásicikk-gyártó, amely a teljes termékportfóliója tekintetében abszolút értelemben is elkötelezi magát a műanyaghulladék-csökkentés mellett, vagyis nem csak bizonyos arányú mérséklést visz véghez, hanem konkrét mennyiségre tett ígéretet.

A cég meglévő kötelezettségvállalásainak teljesítése érdekében 2025-ig minden műanyag csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagra cseréli, továbbá legalább 25 százalékra növeli a újrahasznosított plasztik arányát a műanyagból készült csomagolások esetében.

“A műanyagnak megvan a maga helye, ez azonban nem a természetben található. A műanyag hulladékokat csak úgy tudjuk kiiktatni, ha gyorsan cselekszünk és radikális lépéseket teszünk a műanyag-ciklus minden területén” – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója. „Kiindulási pontként meg kell tervezzük az általunk felhasznált műanyag mennyiségének csökkentését, ezt követően pedig arra kell fókuszáljunk, hogy amit használunk, egyre inkább újrahasznosított forrásokból származzon. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy minden műanyag csomagolásunk újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen. Mindez ugyanakkor megköveteli a csomagolásainkkal és a termékeinkkel kapcsolatos hozzáállásunk alapvető átgondolását. Olyan új és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti modellek nagy léptékben történő alkalmazására ösztönöz minket, mint amilyenek az újratölthető és újrahasználható megoldások – ráadásul minderre példa nélküli gyorsasággal és intenzitással kell, hogy sor kerüljön.”.

Az Unilever a 2017-ben elindított “Less, Better, No plastic”, vagyis “Kevesebb, jobb, zéró műanyag” keretrendszere alapján reformálja meg a műanyag csomagolásokkal kapcsolatos megközelítését.

A kevesebb műanyag elve alapján a vállalat a termékek csomagolása és szállítása terén keres és tesztel különféle megoldásokat. Ide tartoznak a szuperkoncentrált termékek (az ebbe a termékkörbe tartozó Cif Eco-refill utántöltő csomagolásához például 75%-kal kevesebb műanyag szükséges), vagy a számos üzletben és egyetemen elérhető sampon- és mosószer-újratöltő pontok, illetve a Délkelet-Ázsiában üzembe helyezett mobil termékautomaták.

A jobb műanyag olyan innovatív megoldások kifejlesztésében nyilvánul meg, mint amilyen a hulladékhasznosító létesítmények optikai válogatóberendezései által is felismerhető fekete pigment, amelynek alkalmazása révén pl. az Axe tusfürdők fekete műanyagflakonját is újrafelhasználhatóként azonosítja a rendszer, vagy a Lipton “fesztiválpalackjai”, amelyeket 100%-ban újrahasznosított műanyagból készítettek és betétdíjas rendszerben gyűjtötték vissza.

A zéró műanyag elvnek megfelelve az Unilever több innovatív terméket vezetett be, köztük a szilárd sampononokat (shampoo bar), az újratölthető fogkrémtabletta-tégelyeket, a kartonpapírba csomagolt dezodorstifteket és a bambuszfogkeféket. Az Unilever csatlakozott továbbá a Loop platformhoz is, amely a termékek házhoz szállításának és az újrahasználható csomagolóanyagok begyűjtésének új lehetőségeit kutatja.

Bejelentése részeként az Unilever az óceánok műanyagszennyezésével kapcsolatos videót is közzétett a weboldalán, elkötelezve magát amellett, hogy bolygónkat újra zölddé tegyük: https://www.unilever.com/news/news-and-features/Feature-article/2019/plastics-announcement.html

Safe Harbour

Where relevant, these actions are subject to the appropriate consultations and approvals.

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'looks', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Unilever Group (the 'Group'). They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are: Unilever's global brands not meeting consumer preferences; Unilever's ability to innovate and remain competitive; Unilever's investment choices in its portfolio management; inability to find sustainable solutions to support long-term growth; the effect of climate change on Unilever's business; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; the production of safe and high quality products; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and natural disasters; financial risks; failure to meet high and ethical standards; and managing regulatory, tax and legal matters. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including in the Annual Report on Form 20-F 2018 and the Unilever Annual Report and Accounts 2018.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat