Az Unilever a szépség befogadóbb víziója alapján fejleszti tovább bőrápolási termékeinek portfólióját

Az Unilever bejelentette bőrápolási portfóliója fejlesztésének következő lépését a szépség befogadóbb értelmezésének víziója felé. Ez a lépés magába foglalja azt, hogy a termékek csomagolásán és a kommunikációban felhagyunk a „fair/fairness”, „white/whitening” és „light/lightening” szavak használatával. E döntés részeként a következő hónapok során megváltoztatjuk a Fair & Lovey márkanevét is.

„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a bőrápolási márkák olyan globális portfóliójával rendelkezzünk, amely befogadó és minden bőrszín-árnyalatra kiterjed, így ünnepelve a szépség sokszínűségét. Felismertük, hogy a fair, white és light szavak használata a szépség egyedüli ideáljára utalnak, amit nem tartunk helyesnek, így szeretnénk ezt kezelni. Amellett, hogy egyre fejlődik az azzal kapcsolatos kommunikációnk, hogy miért is hasznosak a ragyogó és egyenletes bőrtónust nyújtó termékeink, az általunk használt nyelvezet megváltoztatása is fontos” – véli Sunny Jain, az Unilever szépségápolási üzletágának elnöke.

„Folyamatosan dolgozunk az Ázsia-szerte forgalmazott Fair & Lovely márkánk fejlesztésén. Fokozatosan halad a szépség befogadóbb értelmezésének víziója felé, amely a bőr ragyogását ünnepli. Dél-Ázsiában változtattunk a termékek hirdetésén, kommunikációján és – legutóbb – a csomagolásán is. Úgy véljük, hogy fontos beszámolnunk a következő lépésről, amelyen jelenleg is dolgozunk: a márkanév megváltoztatásáról. Mindemellett folytatjuk reklámozási gyakorlatunk fejlesztését, így a hirdetéseinkben különböző tónusú bőrrel rendelkező nőket szerepeltetünk, akik képviselik a szépség változatosságát India-szerte és más országokban is. Célunk, hogy a Fair & Lovely olyan márkává váljon, amely a ragyogó bőrt ünnepli, annak árnyalatától függetlenül” – tette hozzá Sunny Jain.

A márka reklámozási gyakorlata 2014 óta folyamatosan változik, jelenleg a nők lehetőségekhez juttatása jelenti a fő üzenetet. A Fair & Lovely azokat az alapelveket támogatja, amelyek szerint nem szabad összekapcsolni egy ember eredményeit, lehetőségeit vagy értékeit a bőrtónusával. Tudjuk, hogy korábbi hirdetéseink elérhetőek az interneten, ám ezek a reklámok egyáltalán nem tükrözik a márka jelenlegi értékeit.

2019-ben úgy reflektáltunk erre a fejlődésre, hogy Indiában eltávolítottuk a Fair & Lovely termékek csomagolásáról az előtte-utána állapotra történő utalásokat és az árnyalatok különbségeit bemutató színskálát. Emellett fejlesztettünk a termékelőnyök kommunikációján is, amely egyre inkább a ragyogást, az egyenletes tónust, a bőr tisztaságát és sugárzó szépségét hangsúlyozza.

A szépség befogadóbb vízióját integráló és arra reflektáló fejlődésünk következő mérföldköve a márkanév megújítása. A Fair & Lovely a későbbiekben Glow & Lovely néven kerül forgalomba.

A Fair & Lovely sohasem volt bőrfehérítő termék, és most sem az – a márka B3 vitamin, glicerin, valamint UV A és UV B fényvédő komponensek kombinációját használja. Ez jelentős különbség ahhoz képest, hogy a fogyasztók korábban olyan ártalmas vegyi anyagokat is használtak, mint amilyen a higany vagy a különböző fehérítőszerek. Márkánk az idők folyamán előre mutató módon folyamatosan változtatott a receptúrán, és olyan, a bőr egészsége és külső behatások – pl. UV-sugárzás, környezetszennyezés - elleni védelem szempontjából hasznos komponensekkel egészítette ki, mint a B6, C és E vitaminok vagy az allantoin. A terméket úgy alkottuk meg, hogy feszesebbé és simábbá tegye a bőrt, illetve javítsa annak védekező funkcióját is. Ez az, amit a jelenlegi reklámjainkban és kommunikációnkban hangsúlyozunk.

A jövőben az Unilever összes szépségápolási és kozmetikai márkája olyan irányelvek szerint fog működni, amelyek egyrészt a szépség befogadóbb víziója felé mutatnak, az összes bőrszín-árnyalattal törődnek és ünneplik azokat, másrészt többé nem használják a „white/whitening”, „light/lightening” vagy a „fair/fairness” kifejezéseket.



További információ a Fair & Lovely Alapítványról

Összekapcsoljuk a nőket a lehetőségekkel

Karriertanácsadás, minőségi oktatás – mindez létszükséglet a karrierépítéshez és alapvető a nők lehetőséghez juttatásához. Ez különösen igaz ott, ahol szociokulturális, infrastrukturális vagy gazdasági akadályok állnak a nők előtt – ilyen akadálynak számítanak például a nemi sztereotípiák, az otthonon kívüli tanulással kapcsolatos biztonsági aggodalmak vagy a háztartási feladatok elvégzésével kapcsolatos káros normák.

Hatás, nagyban

A 2003-ban alapított Fair & Lovely Career Foundation ösztöndíjakkal javít a nők oktatási helyzetén. 2017-ben – holisztikus megoldásként elindított egy mobilbarát karrier- és edukációs platformot (www.fairandlovelyfoundation.in), amely karriertanácsadást és oktatási kurzusokat is kínál. Ezeket a tanfolyamokat olyan elismert, minőségi digitális oktatási partnerek tartják, mint a Harvard és az MIT által alapított edX.org, az IT-oktatással foglalkozó NIIT Limited vagy az angol nyelvoktatásra specializálódott English Edge.

2019 végéig több mint egymillióan – köztük 600.000 nő - regisztráltak különféle képzésekre a platformon keresztül, továbbá 350.000 karriertesztet töltöttek ki.

A Fair & Lovely márka átnevezésével együtt még az idén bejelentjük a Fair & Lovely Alapítvány új nevét is.

Female empowerment
Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat