Magyarországon is nőkből áll a középvezető és annál magasabb beosztású munkavállalók fele

Az Unilever menedzsmentszinten globálisan elérte a nemek közötti egyensúlyt, vagyis soha nem látott magas szintre, 50%-ra nőtt a női vezetők aránya. Hazánkban is hasonló eredményt mutat fel a vállalat, ráadásul az Unilever Magyarország most az Önszabályozó Reklám Testülettel együttműködve iparági felhívást kezdeményezett, melyben többek közt a reklámokban megjelenő személyek progresszív, sokoldalú ábrázolását, valamint a befogadás és a sokszínűség elfogadását szorgalmazza.


Az Unilever menedzsmentszinten globálisan elérte a nemek közötti egyensúlyt – egy évvel a saját maga által kitűzött határidő előtt. Ez azt jelenti, hogy korábban soha nem látott szintre nőtt a női vezetők aránya: a 2010-es 38%-ról 50%-ra emelkedett a nők részesedése globális szinten a menedzsment-munkakörökben, míg a nem ügyvezetői testületben eléri a 45%-ot. A magyarországi vállalat sem kivétel: a középvezetői és annál magasabb beosztású munkavállalók közt a nők aránya hazánkban is eléri a 47%-ot.

A vállalat különösen azokban az üzletágakban ért el előrelépést, ahol a nők hagyományosan alulreprezentáltak voltak. A pénzügyi területen például globális átlagban, menedzsmentszinten sikerült elérni az 50%-ot, míg az Unilever működési és technológiai központjánál (UniOps) ez az arány 47%-on áll. Az ellátási lánc esetében mutatkozott a legnagyobb fejlődés, itt immár a vezetők 40%-a nő.

„Három lány édesapjaként különösen büszke vagyok az eredményeinkre. A nemek közötti egyenlőség megteremtése érdekében támogatjuk a rugalmas és otthoni munkavégzést, és ezért vezettük be 2018-ban azt, hogy a törvényben előírt 5 napon túl további 10 fizetett szabadnapot biztosítunk az újdonsült apukák számára, örökbefogadás esetén is.” – mondta Alberto di Leo, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója. „Tavaly a Dove márkánkkal Magyarországon is elindítottuk a self-esteem programsorozatot, melynek célja volt, hogy különféle oktatóanyagok segítségével minél több lányt érjünk el és erősítsük az önbizalmukat. A tananyagokat elektronikusan is elérhetővé tettük az iskolák számára, sőt a fővárosban unileveres kollégáink személyesen is tartottak iskolai órákat. A program révén közel 5000 ezer diákot értünk el, az idén ezt meg szeretnénk duplázni. “

Az Unilever az ENSZ nemek egyenlőségével és a nők felemelkedésével foglalkozó szervezete, az UN Women által életre hívott Unstereotype Alliance tevékenységében is élenjáró szerepet vállal: e kezdeményezés célja, hogy a munkahelyeken és a reklámiparban is küzdjön az ártalmas nemi sztereotípiák megszüntetéséért. Emellett az Unilever Magyarország lokális szinten, az Önszabályozó Reklám Testülettel együttműködve iparági felhívást is kezdeményezett, melyben többek közt a reklámokban megjelenő személyek progresszív, sokoldalú ábrázolása, a befogadás, a sokszínűség elfogadását szorgalmazza.

Az Unilever Magyarországon

Az Unilever a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, amely közel 400 márka (pl. Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Coccolino, Knorr, Lipton, Magnum, Cornetto) termékeit értékesíti több mint 190 országban. A vállalatcsoport, amely 69 ország több mint 300 gyárában állít elő késztermékeket, 52 milliárd euró értékű forgalmat bonyolított le 2019-ben.

Az Unilever Magyarország Kft., amely a globális Unilever hazai leányvállalata, 2018-ban 107 milliárd forint árbevételt, 4,3 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el, és 26 milliárd forint értékű exportot bonyolított le.

Az 1500 munkavállalót foglalkoztató Unilever Magyarország Kft. piacvezető szerepet tölt be minden olyan kategóriában, amelyben jelen van hazánkban. A vállalatcsoport nemzetközi márkái mellett a hazai vállalat kiemelt figyelmet fordít a régi magyar márkák építésére is. Olyan közkedvelt magyar márkákat tett itthon piacvezetővé, mint a Baba kozmetikumok, a Delikát ételízesítő és a Globus dresszingek.

Az Unilever számára Magyarország Közép- és Kelet Európa kedvelt és kiemelt gyártási központja. Veszprémi (Algida) jégkrémgyárunkban még a tengerentúlra is gyártjuk a kedvelt Magnum jégkrémeket, Röszkei gyárunkban a közkedvelt Knorr levesporokat és levesalapokat, valamint a magyar fogyasztók kedvencét a Delikát ételízesítőt, míg nyírbátori háztartás-vegyipari gyárunkban folyékony mosó- és tisztítószereket, fertőtlenítőket és öblítőket gyártunk ugyancsak az európai célközönség számára. Magyarország tehát az Unilever regionális gyártási központja; bizonyos termékekkel egész Európát a magyar gyárak látják el.

Az Unilever Magyarország Kft. regionális irányító szerepet is betölt, hiszen a hazai szerepvállalás mellett a magyar, szlovén, horvát és boszniai menedzsment folyamatok központja is, s így összesen mintegy 20 millió fogyasztó ellátásáért felel.

Fenntarthatóság

Az Unilever 2010-ben egy hosszútávú fenntarthatósági tervet (Unilever Sustainable Living Plan) hirdetett, amelynek keretében vállalta, hogy 2030-ig a felére csökkenti termékeinek környezeti hatását. Fenntarthatósági programunkon belül reagáltunk napjaink legnagyobb kihívására, a műanyagok kezelésére is. Az Unilever műanyag stratégiája a alábbiakban foglalható össze:



Kevesebb műanyag, Jobb műanyag, Zéró műanyag

(Less plastic, Better plastic, Zero plastic)


Globálisan és Magyarországon is azt a vállalást tettük, hogy:

  • 2020-ra felére csökkentjük a hulladék-kibocsátásunkat;
  • 2020-ra 33%-kal csökkentjük a csomagolóanyag-felhasználásunkat;
  • 2025-re több műanyagot gyűjtünk össze és dolgozunk fel mint amennyit kibocsátunk;
  • 2025-re 50%-kal csökkentsük a termékeink csomagolása során felhasznált szűz műanyag mennyiségét;
  • és 2025-re a termékeink 100%-át újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy lebomló csomagolásban értékesítjük.

Az Unilever más napi fogyasztási termékeket gyártó vállalatokhoz képest élen jár műanyag startégiájával. A helyi kormányokkal együttműködve az Unilever számos európai országban már aláírta a Plastic Pact elvevezésű vállalást, 2020. március 4-én pedig aláírta az European Plastic Pact-et is.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat