Az Unilever szorgalmazza az átfogó magyar digitális hatékonyságmérést

Az Unilever mellett a Coca-Cola és a Vodafone is aláírták a felhívást.

Unilever encourages comprehensive Hungarian digital efficiency measurement

Ahogyan a ma fogyasztója egyre több időt tölt el egyre növekvő számú digitális platformon, úgy erősödik ezen kommunikációs csatornák szerepe a vásárlói út megtervezésében és kiszolgálásában.

Hirdetőként azt látjuk, hogy két alapvető terület van – a bizalom és a vásárlói élmény –, ahol sok tennivalónk van, és melyek javításában minden piaci szereplőnek – ügyfél, ügynökség, kiadói oldal – fontos szerep jut.

A fogyasztói bizalmatlanság a digitális térben egyre égetőbb probléma világszerte is, mely képes aláásni a márkák és vásárók közötti kapcsolatot. A minél tökéletesebb ügyfélélmény pedig az egész digitális kommunikáció fő mozgatója kell, hogy legyen annak érdekében, hogy megkönnyítsük az információszerzést és a döntéshozatalt a teljes fogyasztói út során. A vásárlók a számukra releváns tartalmakkal a megfelelő időben és pontokon szeretnének találkozni – és nem naponta tízszer ugyanazzal.

A fentieket felismerve, úgy gondoljuk, hogy a márkák és a kiadók közötti bizalom megerősítése kulcskérdés, melynek egyértelmű eszköze a hirdetői igényekre szabott, átfogó és átlátható médiamérés kialakítása a magyar piacon.

Ez a problémakör eddig elsősorban belső iparági kérdés volt, a szaksajtó és konferenciák témái közt fel-felbukkanva. Különböző fórumokon egyeztettük a globálisan elvárt, sztenderd higiéniai tényezőket és az ezekből fakadó érdekellentétekről beszélgettünk, miközben az egész magyar iparág lemaradt a digitálisan érettebb, olykor szomszédos piacoktól.

Hogy megőrizzük fogyasztóink bizalmát, felül kell tudnunk vizsgálni digitális csatornáink hatékonyságát, méghozzá egyedi hirdetői igényeknek megfelelő, szabadon választott eszközök igénybevételének joga mellett. Megrendelőként a legfontosabb dolog számunkra, hogy 100%-os rálátásunk legyen a digitális aktivitásainkra – hol, kinek, milyen hatékonysággal jelennek meg márkáink és szabadon eldönthessük, hogy ezek megfelelnek-e a kritériumainknak, és élhessünk a beavatkozás jogával.

A transzparenciát célzó törekvések között kiemelt helyen szeretnénk foglalkozni a különböző platformok és eszközök kumulált elérését, az online kampányok valós időben történő közönség-összetételét, valamint a kampányaink higiéniai feltételeit (láthatóság, brand safety) mérő és megteremtő megoldások, többek között a Nielsen jóvoltából a magyar piacon is elérhetővé vált DAR (Digital Ad Ratings) kiaknázásával.

Felhívjuk a magyar hirdetőtársakat és partnerügynökségeket, hogy járuljanak hozzá a kezdeményezéshez a közös érdekek képviseletével, hogy együttes erővel emeljük egy magasabb szintre a magyar digitális infrastruktúrát. Célunk, hogy transzparens digitális médiamérés által, gyakorolni tudjuk döntési jogunkat, hogy azokkal a partnerekkel tudjunk együttműködni, amelyek elkötelezettek egy jobb fogyasztói élmény és a bizalom javítása mellett.

Aláírók:

Bányász Lívia - Head of Media and Digital Transformation, Unilever Magyarország,

Baráth Péter, Head of Brand and Media, Vodafone Magyarország

Mérő Ádám, CEE Media & Connection Manager, Coca-Cola Company

„A digitális média hatékonyságának teljes körű mérése és átláthatósága nemzetközi fórumokon iparág-szerte kiemelt téma, melyet az Unilever is aktívan képvisel és próbál érvényesíteni a helyi piacok adottságaihoz mérten. Idáig Magyarországon még nem volt rá példa, hogy lokális összefogás keretén belül több, ezen területeken már korábban erőfeszítéseket tett szereplő egy asztalhoz ülve képviselje a közös érdekeket.

Véleményünk szerint az összefogásból nemcsak a hirdetők, de az ügynökségek és a kiadói oldal is egyaránt profitálhatnak. A már említett mérési technológiák szélesebb körben való elterjedésétől, piaci sztenderddé tételétől a médiába fektetett idő és pénz hatékonyabb felhasználását illetve a fogyasztóink számára biztosított minőségibb élményt várjuk” – tette hozzá Bányász Lívia, aki az Unilevernél tölti be a Head of Media and Digital Transformation nevű pozíciót.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat