Az Unilever új szépségvíziója megkérdőjelezi, milyen a ”normál”

Positive beauty logo

Az Unilever a mai napon bejelentette, hogy új Pozitív Szépség (Positive Beauty) nevű stratégiája bevezetésének részeként elhagyja a „normál” szót minden szépség- és testápolási márkájának csomagolásáról és reklámjaiból.

A Pozitív Szépség számos progresszív kötelezettségvállalást és fellépést határoz meg az Unilever szépség- és testápolási márkáinak, köztük a Dove, a Lifebuoy, az Axe vagy a Rexona számára. Mindez a szépségről alkotott képünk új korszakát vetíti előre, mely igazságos, befogadó valamint a bolygó számára is fenntartható.

A „normál” szó elhagyásáról szóló döntésünk egyike annak a számos lépésnek, amelyet annak érdekében teszünk, hogy megkérdőjelezzük a szépségideálok hagyományos értelmezését, és segítsük a diszkrimináció megszüntetését, valamint támogassuk a szépség befogadóbb megközelítését. Egy nemzetközi szépségipari tapasztalatokat átfogó kutatás feltárta, hogy a haj vagy a bőr „normál” kifejezéssel való leírása miatt az emberek többsége kirekesztve érzi magát.

Az Unilever által készített 10 000 fős közvéleménykutatást kilenc országban végezték el . A kutatás megállapította, hogy:

  • Az emberek több mint fele (56%) úgy gondolja, hogy a szépség- és testápolási ipar miatt az emberek kirekesztve érezhetik magukat.
  • A megkérdezettek azt szeretnék látni, hogy a szépség- és testápolási ipar nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a fogyasztók jól érezzék magukat, mint arra, hogy jobban nézzenek ki (74%).
  • Az emberek több mint fele (52%) állítja, hogy vásárlás előtt nagyobb figyelmet fordítanak egy vállalat társadalmi kérdésekben kifejezett álláspontjára.
  • Tízből hét ember egyetért abban, hogy a „normál” szó használata a termék csomagolásán és a reklámozás során negatív hatást kelt. A fiatalok – 18-35 évesek – körében az így válaszolók aránya tízből nyolc.

Sunny Jain, a Beauty & Personal Care üzletág elnöke elmondta: „Egymilliárd ember használja naponta a szépség- és testápolási termékeinket, és még többen látják a hirdetéseinket, ezért márkáink képesek valódi változást hozni az emberek életébe. Éppen ezért felelőségünk van a káros normák és sztereotípiák leküzdése és a szépség tágabban értelmezett, sokkal befogadóbb meghatározásának kialakítása mellett.”

„Tudjuk, hogy a „normál” szó elhagyása a termékeinkről és csomagolásunkról önmagában nem oldja meg a problémát, de fontos előrelépés lehet. Ez csak egy a számos tevékenység közül, amit Pozitív Szépség jövőképünk részeként megteszünk, amelynek célja nemcsak kevesebb kárt okozni, de több jót is tenni az emberekért és a bolygóért egyaránt.”

A „normál” szó elhagyása mellett az Unilever a márkahirdetéseiben nem módosítja digitálisan a modellek testformáját, méretét, arányát vagy bőrszínét, sőt növeli azoknak a hirdetéseknek az arányát, amelyek különböző alul reprezentált csoportokból származó embereket ábrázolnak.

Pozitív változás az emberek és a bolygó számára

A Pozitív Szépség Program központi eleme az a törekvés, hogy a vállalatunk minél több jót tegyen, és ne csak kevesebbet ártson az embereknek és a bolygónak. Az a döntésünk, hogy elhagyjuk a „normál” szót a csomagolásainkról és a reklámjainkból, csak egy lépés a három kötelezettségvállaláson belül, amelyet a valós és mérhető hatás létrehozása érdekében tettünk:

1. A márkáink segítségével igyekszünk javítani az emberek egészségét és jólétét, valamint támogatni a igazságosság és a befogadás előmozdítását, 2030-ig évente 1 milliárd ember elérésével. A következő területekre koncentrálunk:

  • A szépség diszkriminációjának megszüntetése, az elfogadás támogatása, a hagyományosan értelmezett szépségideálok megkérdőjelezése.
  • A nemek közötti egyenlőség előre mozdítása, ezt elősegíti a márkaprogramok szervezése és a sztereotípiamentes reklámok készítése.
  • A fogyasztóink egészségének és jóllétének javítása a kézmosással, szájhigiéniával és mentális egészséggel kapcsolatos oktatási kezdeményezéseink révén.

2. 2030-ra 1,5 millió hektárnyi földterület, erdő és óceán védelmének és megújulásának segítése. Ez nagyobb fölterület, mint amennyi az Unilever szépség- és testápolási termékek megújuló összetevőinek előállításához szükséges.

3. Támogatjuk a kozmetikumokon végzett állatkísérletek globális tilalmát – együttműködünk a törvényhozókkal, állatvédő szervezetekkel és hasonló gondolkodású vállalatokkal, hogy 2023-ig elérjük ezt a célt. Huszonhárom Unilever szépség- és testápolási márka PETA-minősítéssel rendelkezik, és még több márkánk dolgozik azon, hogy megkapja a minősítést.

A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy a márkák állást foglaljanak az őket leginkább foglalkoztató kérdésekben. Ezt bizonyítja az is, hogy az Unilever küldetésvezérelt márkái 2020-ban több mint kétszer olyan gyorsan nőttek, mint a portfólió többi része. A vállalat kutatásai is alátámasztják ezt a tendenciát; a megkérdezettek többsége (69%) ajánlana szépségápolási márkát a barátainak és családtagjainak, ha a márka minél szélesebb körű bőr- és hajtípusnak is megfelel. A válaszadók fele többet is fizetne ezekért a termékekért.

A Pozitív Szépség emellett felgyorsítja tudományos és technológiai programjaikat, valamint innovációs együttműködéseiket is, ösztönözve a termékeik folyamatos fejlesztését, hogy azok minél jobbak legyenek az emberek és a bolygó számára. Ezen innovációk előmozdítják a természetesebb, biológiailag lebomló összetevők használatát is - a folyamatos csomagolási újítások mellett, amelyek a kevesebb, jobb műanyaghasználatra, vagy annak teljes elhagyására törekszenek.

Bővebben ezekről a témakörökről

Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat