Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. Fenntartható életmód

Hiszünk abban, hogy a felelős üzlet, jó üzlet

Több mint 120 éve vagyunk úttörők, innovátorok és a változás élharcosai. Az egyszerű szappantól kezdve - mely életet is menthet - számos, világot megváltoztató márkáig.

Azonban gyorsan változó világunkban nap, mint nap új dolgokat tanulunk meg arról, hogy mennyivel többre vagyunk képesek és – mennyivel többet is kellene tennünk.

Nyolc évvel ezelőtt készítettük el az Unilever Fenntarthatósági Tervet (USLP), hogy olyan vállalatot építsünk, amelyre büszke lehet a világ.

Azóta komoly sikereket értünk el.

Milyen előrelépéseket tettünk?

  • Több mint 600 millió embernek segítettünk egészségügyi és higiéniai körülményeik javításában.
  • Jelentősen csökkentettük a termékeink gyártása során képződő üvegházhatású gázokat, hulladékot, valamint a vízhasználatot.
  • Mezőgazdasági alapanyagaink közül a pálmaolaj, a papír és a tea több, mint fele, ma már fenntartható forrásból származik.
  • Ezenfelül több millió ember életminőségét javítottuk a mezőgazdasági kistermelőknek és a kiskereskedőknek nyújtott programok révén.

A célkitűzések eredményeképpen szeretnénk, hogy a fenntartható életmód a mindennapi élet részévé váljon, ösztönözve az innovációt, új üzleti módszereket és a felelősségtudatos márkákat. Az alábbiakban található néhány a legfrissebb fenntarthatósági eredményeink közül:

Bebizonyítjuk, hogy a felelős üzlet jó üzlet.

Még nagyobb növekedés

Woman in the forest

Kutatási eredményeink szerint a vásárlók több mint fele már fenntartható módon vásárol vagy szeretne vásárolni. Ezért hoztuk létre a „fenntartható” márkáinkat, melyeknek valamilyen egyértelmű, társadalmi vagy környezetvédelmi problémával kapcsolatos céljuk van, és hozzájárulnak az Unilever Fenntarthatósági Tervéhez.

Mára 26 fenntartható márkánk van – többek között a Dove, a Lipton, a Hellmann’s és a Seventh Generation – melyekből 22 a legfőbb 40 márkánk közé tartozik. Ezek teszik ki a globális értékesítésünk kétharmadát, és az elmúlt négy évben folyamatosan túlszárnyalták az Unilever termékek átlagos növekedési rátáját.

Alacsonyabb költségek

Man and waste recycling

A hulladék mennyiségének és az energia, a nyersanyagok, valamint a természeti erőforrások használatának a csökkentésével növelni tudjuk a hatékonyságot, és mérsékeljük a költségeket. Mindeközben pedig még az árak ingadozásának is kevésbé vagyunk kitéve. 2008 óta a gyárainkban bevezetett környezethatékonysági intézkedéseknek köszönhetően több, mint 830 millió euró költségmegtakarítást értünk el.

Kevesebb kockázat

Woman cultivating chilli peppers

A folyamatok fenntarthatóságával az ellátási láncunkat jövőbiztossá tudjuk tenni az éghajlatváltozás és az anyagbeszerzés kapcsán felmerülő kockázatokkal szemben.

2017 végére az általunk felhasznált mezőgazdasági nyersanyagok 56%-a fenntartható forrásból származott.

Nagyobb bizalom

Marathon initiative

Az, hogy a fenntarthatóságot az üzleti modellünk középpontjába állítottuk, segít megtartani a hitelességünket vásárlóink előtt valamint megerősíteni a partneri kapcsolatainkat.

Dolgozóink 90%-a büszke arra, hogy az Unilevernél dolgozik; az elmúlt évben az 52 piac közül, ahol toborzást végzünk, 44-ben a „legvonzóbb munkáltatónak” neveztek meg minket – 25%-kal több helyen, mint az ezt megelőző évben.

Vállalatként figyelünk a jövőre, alkalmazkodunk és fejlődünk, hogy egy lépéssel mindenkit megelőzzünk.

Az eddig megszerzett tudást egy olyan jövő építésére használjuk, amit mi is látni szeretnénk.

Most ideje ismét magasabbra tenni a lécet és 2020 után, a jövő Unileverére gondolni.

Nem tudjuk még mindenre a választ, de az biztos, hogy a célkitűzéseink eléréséhez bizalomra és partneri kapcsolatokra lesz szükség.

Ezért arra kértük az Unilever közösséget, hogy segítsen nekünk meghatározni, hogyan folytassuk tovább az utunkat.

Több mint 40 000 embert vontunk be a vállalaton belülről és azon kívülről.

Befektetőket és jégkrémkóstolókat, technológiai vezetőket és teakészítőket, kreatív szakembereket és tudósokat, szappankészítőket és stratégákat.

Mindannyian megosztották velünk a véleményüket.

Ezeknek a meglátásoknak és ötleteknek a gazdag tárházával alakítjuk és visszük sikerre vállalatunkat a jövőben is.

Ezek alapján teszünk majd még több jó dolgot, és váltunk ki még több pozitív hatást. Így végezzük majd a munkákat, hogy a közösségeink tovább fejlődjenek és bolygónk fennmaradjon.

Gondoljuk újra együtt, hogyan zajlik az üzleti tevékenység világszerte.

Velünk tart az úton?

Vissza az oldal tetejére