Fenntarthatósági Terv

Együtt megváltoztathatjuk a világ hozzáállását az üzlethez

Fedezd fel, hogy mi motivál minket és milyen irányba tartunk.

Az Unilever már a kezdetektől fogva küldetés vezérelt vállalat volt. Ma a célunk egyszerű, de világos: hogy a fenntarthatóság mindennapi életünk szerves részévé váljon.

Az Unilevernél valljuk, hogy az üzleti növekedés nem történhet az emberek és a bolygó rovására. Ezért változtattunk az üzleti stratégiánkon, és ezért szeretnénk általában is megváltoztatni azt, ahogyan a vállalatok működnek.

Az Unilever Fenntarthatósági terve (Unilever Sustainable Living Plan - USLP) bátor törekvés arra, hogy változást érjünk el vállalatunkon belül. A terv 2010-ben indult és a fenntartható fejlődésre törekszik küldetéstudatos márkáinkon keresztül, mindeközben csökkentve az üzleti költségeket és a kockázatot, hogy elősegítse a bizalomépítést.

Az Unilever Fenntarthatósági Terve

Az Unilever Fenntarthatósági Terve függetleníteni kívánja növekedésünket környezeti lábnyomunktól, úgy, hogy közben növeli társadalomra gyakorolt pozitív hatásunkat. A tervnek három nagy küldetése van, ezeket kilenc vállalás támasztja alá és teljesen kiterjed társadalmi, környezetvédelmi és gazdasági teljesítményünkre a teljes értékláncban. Tovább folytatjuk az együttműködést partnereinkkel, hogy azokra a területekre tudjunk összpontosítani, ahol a legnagyobb változást érhetjük el, támogatva az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzéseit.

Három nagy küldetésünk van

Több mint
1 milliárd embernek
Javítjuk az egészségi

és jóléti körülményeit

2020-ra több mint egy milliárd embernek segítünk abban, hogy tudják fejleszteni az egészségüket és a jólétüket.

UN Sustainability Development Plan

Lépéseket teszünk az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzései irányába


2020-ra több mint egy milliárd embernek segítünk abban, hogy javítani tudják az egészségüket és higiéniájukat. Ez segíteni fog az életet veszélyeztető betegségek, például a hasmenés előfordulásának csökkentésében.

1,24 milliárd embert értünk el 2018 végéig (653 milliót† helyszíni programokkal; 587 milliót a kézmosásról szóló TV-promócióval)

  • Hasmenés és légzőrendszeri betegségek csökkentése kézmosással

  • Biztonságos ivóvíz biztosítása

  • Higiéniai feltételekhez való hozzáférés javítása

  • Szájhigiéné javítása

  • Önbecsülés javítása

  • Segítség a bőrgyógyulás elősegítéséhez

További tudnivalók az egészségről és higiéniáról

Továbbra is azon dolgozunk, hogy javítsuk minden termékünk ízét és tápanyagainak minőségét. Termékeink többsége megfelel a nemzeti tápanyag-ajánlásokon alapuló referenciaértékeknek, vagy meghaladja azokat. Elkötelezettségünk ennél is tovább megy: 2020-ra megduplázzuk portfóliónkban azon termékek arányát, amelyek a globálisan elismert étrendi irányelveknek megfelelően a legmagasabb táplálkozási szabványoknak is megfelelnek. Ez emberek százmillióinak fog segíteni egészségesebb étrendet követni.

Portfóliónk 48%-a teljesíti a legmagasabb táplálkozási szabványokat 2018-ban

  • Sóbevitel csökkentése
Telített zsírok:
  • Telített zsírok csökkentése

  • Esszenciális zsírsavak mennyiségének növelése

  • Telített zsírok csökkentése több termékben
  • Transzzsírok eltávolítása
  • Cukormennyiség csökkentése
Kalória csökkentése:
  • Gyermekek jégkrémeiben
  • Több jégkrémtermékben
  • Tudnivalók nyújtása az egészséges étkezésről

További tudnivalók a táplálkozás javításáról

Környezetre gyakorolt
negatív hatások
felére

csökkentése

2030-ra a célunk, hogy az üzleti tevékenységünk bővítése mellett, a termékeink gyártása és használata által keletkezett negatív környezeti hatásokat a felére csökkentsük.

UN Sustainability Development Plan

Lépéseket teszünk az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzései irányába

Termékeink életciklusa:

A termékeink által okozott üvegházhatású gázok hatásainak felére csökkentése 2030-ra

2010 óta az egy fogyasztóra eső üvegházhatású gázaink mennyisége körülbelül 6%-kal növekedett*

Gyártásunk:

2020-ra a gyáraink CO2-kibocsátása a jelentősen magasabb mennyiségek ellenére is a 2008-as szinten, vagy az alatt lesz.

-52% csökkenés a 2008-as, termelési tonnánkénti energiából származó CO2-kibocsátás mennyiségében

Szén-dioxid pozitívvá válni a gyártásban:
  • Minden energia beszerzése megújuló forrásokból

  • Megújulókból beszerzett hálózati villamosság

  • Szén kiküszöbölése az energiamixből

  • Fölös energia elérhetővé tétele a közösségek számára

Üvegházhatású gázok csökkentése a ruhamosásnál:
  • Átalakítás
  • Szállításból származó üvegházhatású gázok mennyiségének csökkentése

  • Hűtésből származó üvegházhatású gázok mennyiségének csökkentése
  • Energiafogyasztás csökkentése az irodáinkban
  • Alkalmazottak utazásainak csökkentése
További tudnivalók az üvegházhatású gázokról

Használatban lévő termékeink:

Termékeink felhasználók általi használatához kapcsolódó vízhasználatának felére csökkentése 2020-ra.+

2010 óta az egy fogyasztóra eső vízfogyasztásunk körülbelül 2%-kal csökkent*

Gyártásunk:

2020-ra a gyáraink vízfelhasználása a jelentősen magasabb mennyiségek ellenére is a 2008-as szinten, vagy az alatt lesz.

-44% csökkenés a 2008-as szinthez képest a termelési tonnánkénti vízfelhasználásban

Mosási folyamat vízfelhasználásának csökkentése:
  • Kevesebb vizet felhasználó termékek

  • Vízfelhasználás csökkentése a mezőgazdaságban

További tudnivalók a vízfelhasználásról

Termékeink:

2020-ra a termékeink ártalmatlanításához kapcsolódó hulladékmennyiség felére csökkentése.

2010 óta az egy felhasználóra eső hulladékunk körülbelül 31%-kal csökkent*

Gyártásunk:

2020-ra az ártalmatlanításra küldött hulladékmennyiség a jelentősen magasabb termelési mennyiségek ellenére is a 2008-as szinten, vagy az alatt lesz.

-97% csökkenés a 2008-as szinthez képest a termelési tonnánkénti hulladékmennyiségben

Gyártásból eredő hulladékmennyiség csökkentése:
  • Nulla mennyiségű nem veszélyes hulladék a hulladéklerakókba
  • Újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható műanyag csomagolás

  • Csomagolás mennyiségének csökkentése

Újrahasznosítható csomagolás:
  • Újrahasznosítási és visszanyerési arányok növelése

  • Újrahasznosított tartalom növelése

  • Hulladék zacskók kezelése

  • PVC kiküszöbölése

Irodai hulladék csökkentése:
  • Újrahasznosítás, újrafelhasználás, visszanyerés

  • Papírfogyasztás csökkentése

  • Papír kiküszöbölése a folyamatokból

További tudnivalók a hulladékokról és a csomagolásról

2020-ra a mezőgazdasági nyersanyagaink 100%-át fenntartható módon szerezzük be.

2018 végére mezőgazdasági nyersanyagaink 56%-át szereztük be fenntartható módon

  • Fenntartható pálmaolaj

  • Papír és karton

  • Szójabab és szójaolaj

  • Tea

  • Gyümölcs

  • Zöldségek

  • Kakaó

  • Cukor

  • Napraforgóolaj

  • Repceolaj

  • Tejtermékek 

  • Ben & Jerry tisztességes kereskedelem

  • Ketrecmentes tojás

  • Irodai kellékek fenntartható beszerzésének növelése

További tudnivalók a fenntartható beszerzésekről

Életkörülmények
javítása

milliók számára

2020-ra az üzleti tevékenységünk bővítése által emberek millióinak javítjuk majd az életkörülményeit.

UN Sustainability Development Plan

Lépéseket teszünk az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzései irányába


2020-ra előmozdítjuk az emberi jogokat a műveleteink és a kibővített ellátási láncunk minden részén és.

A beszerzések 61%-a olyan beszállítóknak kerül kifizetésre, akik megfelelnek a Felelős Beszerzési Szabályzatunk kötelező követelményeinek

Folytattuk az emberi jogok beágyazását, és 8 kiemelkedő problémára összpontosítottunk Emberi jogi jelentésünkben

Javult a biztonságot érintő teljes feljegyezhető frekvencia: 0,69/ledolgozott millió órára

  • Az üzletre és az emberi jogokra vonatkozó irányadó ENSZ-alapelvek alkalmazása 

  • A beszerzések 100%-a a Felelős Beszerzési Szabályzatunknak megfelelően történik

  • Tisztességes kompenzáció keretrendszerének megteremtése

  • Alkalmazottak egészségének, élelmezésének és jólétének javítása

  • Munkahelyi sérülések és balesetek számának csökkentése

További tudnivalók a tisztességes bánásmódról a munkahelyen

2020-ra 5 millió nő szerepvállalását tesszük lehetővé.

1,85 millió nőnek segítettük a hozzáférést olyan kezdeményezésekhez, amelyek növelték a biztonságukat, fejlesztették a készségeiket, és bővítették a lehetőségeiket

  • Nemek közötti egyensúlyt tartó szervezet építése, a vezetőségre összpontosítottan

  • A nők biztonságának előmozdítása azokban a közösségekben, amelyekben működünk 

  • A képzésekhez és készségekhez való hozzáférés javítása 

  • A lehetőségek bővítése kiskereskedelmi értékláncunkban 

Tovább tudnivalók a nők számára rendelkezésre álló lehetőségekről

2020-ra 5,5 millió ember életére gyakorolunk pozitív hatást.

hozzáférési lehetőség 746 000 mezőgazdasági kistermelő és 1,73 millió kiskereskedő számára a mezőgazdasági gyakorlatok javítására vagy a jövedelem növelésére szolgáló kezdeményezésekhez

  • Mezőgazdasági kistermelők életkörülményeinek javítása

  • Kiskereskedők jövedelmének növelése

További tudnivalók a befogadó vállalatról
Key
  • Teljesített

    This is the number of targets we have achieved

  • Terv szerint

    This is the number of targets we are on track to achieve

  • Nem terv szerint

    This is the number of targets we are currently not on track

  • %

    a megvalósított célkitűzésből

    This is the percentage of the target we are on track to achieve

* Környezetvédelmi célkitűzéseinket "fogyasztói használat" alapon fejezzük ki. Ez a termék egyszeri használatát vagy egyetlen adagját jelenti.

+ Hét vízszegény országban, amelyek a világ népességének körülbelül felét képviselik.

A PwC által függetlenül biztosítva

Tekintsen meg néhányat azon területeink közül, ahol változást értünk el

1,24 milliárd

1,24 milliárd embernek segítettünk az egészségügyi és higiéniai körülményeik javításában.

Több mint fele

Mezőgazdasági alapanyagaink több mint a fele, például a pálmaolaj, a papír és a tea, ma már fenntartható forrásból származik.

Milliók

Több millió ember életminőségét javítottuk az olyan kezdeményezéseinken révén, mint a mezőgazdasági kistermelőknek és a kiskereskedőknek nyújtott programok.

Hosszú ideje tudjuk, hogy a növekedés és a fenntarthatóság nem zárják ki egymást. Minden évben további adatokat gyűjtünk azokról az előnyökről, amelyeket az USLP jelent a vállalatunk, társadalmunk és a környezet számára.

Még nagyobb növekedés

Shopping trolly
26

fenntarthatósági tervünk márkái

Kutatási eredményeink szerint a vásárlók több mint fele vagy már fenntarthatóan vásárol, vagy fontolgatja. Ezért hoztuk létre a „fenntartható” márkáinkat, melyeknek valamilyen világos, társadalmi vagy környezetvédelmi problémával kapcsolatos céljuk van, és hozzájárulnak az USLP törekvésekhez.

Most már 26 fenntartható életmódhoz kapcsolódó márkánk van, beleértve olyanokat, mint a Dove, Lipton, Hellmann's és a Seventh Generation. Ezen termékeink folyamatosan túlszárnyalják az Unilever termékek átlagos növekedési rátáját.

Alacsonyabb költségek

diffrent currency
600 millió euró

Értékben elkerült energiaköltségek 2018 óta

A keletkező hulladékok mennyiségének és az energia, a nyersanyagok, valamint a természeti erőforrások használatnak a csökkentésével növeljük a hatékonyságot, és mérsékeljük a költségeket, miközben kevésbé vagyunk kitéve az árak ingadozásának.

2008 óta az öko-hatékonyság területén elért javulásoknak köszönhetően több mint 600 millió euró energia költséget kerültünk el.

Kevesebb kockázat

Farmer with spade
56%

fenntarthatóan beszerzett mezőgazdasági nyersanyag

A működésünk fenntarthatóságával az ellátási láncunkat jövőbiztossá tudjuk tenni az éghajlatváltozással és az anyagbeszerzéssel kapcsolatos kockázatokkal szemben.

2018 végére a mezőgazdasági nyersanyagaink 56%-a fenntartható forrásból származott.

Nagyobb bizalom

Shaking hands
50

A legvonzóbb munkaadó 50 országban

Az, hogy a fenntarthatóságot az üzleti modellünk középpontjába állítottuk, segít fenntartani a vásárlók nekünk szentelt figyelmét, és megerősíti kapcsolatainkat az érdekelt felekkel.

Körülbelül 50 országban a mi vállalatunk az első számú FMCG (gyorsan mozgó árut forgalmazó) munkaadó.


Az eredményeink alapján levonjuk a tanulságokat

Free to be myself

Nagyszerű eredményeket értünk el a Fenntarthatósági Tervünkkel. Tudjuk, hogy ez hozzájárul az üzlet növekedéséhez, mivel látjuk, hogy a fogyasztók célirányosan választanak márkáink, például a Dove, Hellmann’s vagy akár a Ben & Jerry’s közül.

Sokat tanultunk arról is, hogy mi működik és mi nem - így továbbra is folyamatosan fejleszteni fogunk, azért hogy fenntartható üzletet folytassunk. Az egyik legnagyobb kihívásunk, hogy hogyan tudjuk befolyásolni az üzleten túlmutató változásokat, azokon a területeken, melyekre nem rendelkezünk közvetlen ráhatással.

Folyamatosan új ötleteket keresünk és a teljes ellátási láncunk megváltoztatásának módjait kutatjuk. Tudjuk, hogy az együttműködés jelenti a kulcsot számos fenntarthatósági kihívás leküzdéséhez, és még a korábbiaknál is erősebben fogunk erre összpontosítani az előttünk álló években.

Vállalatként odafigyelünk a jövőre, alkalmazkodunk és fejlődünk, hogy mindig egy lépéssel előbb járjunk.

Tapasztalatainkat az elérni kívánt változások motorjává formáljuk.

Együtt újraírjuk, ahogy a világban az üzleti tevékenységeket folytatják.

Velünk tart?

Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat