Olyan vállalatot építünk, amire büszke lehet a világ

Tíz évvel ezelőtt azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a világ legfenntarthatóbb vállalatává válunk.

Bebizonyítjuk, hogy a növekedésnek nem kell az emberek és a bolygó kárára történnie.

Megmutatjuk, hogy egy vállalat jó ügyet is képviselhet– cselekedetekkel, nem csupán szavakkal.

Sok célunkat elértük már, de van hova fejlődnünk.

És ezeket az ismerteket egy új, még ambiciózusabb stratégia középpontjába helyezzük.

Visszatekintés egy úttörő évtizedre

2010-ben elindítottuk az Unilever Fenntarthatósági Tervet (USLP - Unilever Sustainable Living Plan).

A USLP mindent megváltoztatott. Egy olyan időben, amikor a vállalatok a fenntarthatóságot és az üzleti sikert két külön dologként kezelték, rájöttünk, hogy összekapcsolódnak.

Ez nemcsak egy fenntarthatósági terv volt.

Hanem egy sikeres, fenntartható vállalatra szabott terv.

Értékláncunk minden oldalát szemügyre vettük, és a globális, fenntartható fejlődési célokat helyeztük stratégiánk középpontjába.

Klímavédelem. Nemek közti egyenlőség. Egészség és élelmezés biztosítása emberek milliárdjai számára. A környezet tisztelete. Egy méltányosabb, virágzóbb világ.

Olyan átfogó fenntarthatósági célokat határoztunk meg, amilyeneket a hozzánk hasonló méretű vállalatok feltehetően még soha nem tűztek ki maguk elé.

Láttuk, ahogyan a munkánk megváltoztatta a körülöttünk lévő világot – erősítette a nők szerepvállalását, hozzájárult az erdők védelméhez, támogatta az egészségügy javítását és a fenntartható gazdálkodást.

És láttuk, mindez hogyan fordul üzletmenetünk előnyére.

Bár sok mindent elértünk, még mindig van tennivalónk.

Még nem értünk el mindent, amit kitűztünk magunk elé.

Még nem teljesítettük minden célunkat.

Ám a kudarcokból is sokat tanultunk.

Hogyan értük el mindezt?

A USLP tíz éve alatt láthatóvá váltak a hatások.

Az Unilever Fenntarthatósági Terv

Az Unilever Fenntarthatósági Terv függetleníteni kívánja növekedésünket környezeti lábnyomunktól, miközben növeli a társadalomra gyakorolt pozitív hatást.

A tervnek három fő célkitűzése van, ezek elérését kilenc vállalásunk biztosítja, és kiterjednek társadalmi, környezetvédelmi és gazdasági teljesítményünkre a teljes értékláncban. Folytatjuk a meglévő együttműködéseinket, hogy azokra a területekre összpontosíthassunk, ahol a legnagyobb változást érhetjük el, támogatva az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzéseit.

Három nagy célunk van

Egészség és jólét
javítása több mint
1 milliárd

ember számára

2020-ra több mint egy milliárd embernek segítünk abban, hogy képesek legyenek aktívan javítani az egészségüket és a jólétüket

UN Sustainability Development Plan

Lépéseket teszünk az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzései irányába


2020-ra több mint egymilliárd embernek segítünk abban, hogy javítani tudják az egészségüket és higiéniájukat. Ez segíteni fog az életet veszélyeztető betegségek, például a hasmenés előfordulásának csökkentésében.

1,3 milliárd embert értünk el 2019 végéig

  • Hasmenés és légzőrendszeri betegségek csökkentése kézmosással

  • Biztonságos ivóvíz biztosítása

  • Higiéniai feltételekhez való hozzáférés javítása

  • Szájhigiéné javítása

  • Önbecsülés javítása

  • Segítség a bőrgyógyulás elősegítéséhez

További tudnivalók az egészségről és higiéniáról

Továbbra is azon dolgozunk, hogy javítsuk minden termékünk ízét és tápanyagainak minőségét. Termékeink többsége megfelel a nemzeti tápanyag-ajánlásokon alapuló referenciaértékeknek, vagy meghaladja azokat. Elkötelezettségünk ennél is tovább megy: 2020-ra megduplázzuk portfóliónkban azon termékek arányát, amelyek a globálisan elismert étrendi irányelveknek megfelelően a legmagasabb élelmezési szabványoknak is megfelelnek. Ez emberek százmillióinak fog segíteni egészségesebb étrendet követni.

Portfóliónk 56%-a teljesíti a legmagasabb táplálkozási szabványokat 2019-ben

  • Sóbevitel csökkentése
Telített zsírok:
  • Telített zsírok mennyiségének csökkentése

  • Esszenciális zsírsavak mennyiségének növelése

  • Telített zsírok mennyiségének csökkentése több termékben

    (Kenhető termékeink üzletágának 2018-as eladása óta a célokat nem mérik és nem jelentik.)

  • Transzzsírok eltávolítása
  • Cukormennyiség csökkentése
Kalória csökkentése:
  • Gyermekek jégkrémeiben
  • Több jégkrémtermékben
  • Tudnivalók nyújtása az egészséges étkezésről

További tudnivalók a táplálkozás javításáról

A környezetre gyakorolt
hatások
felére

csökkentése

2030-ra az üzleti tevékenységünk bővítése mellett megfelezzük a termékeink gyártása és használata által okozott környezeti hatást.*

UN Sustainability Development Plan

Lépéseket teszünk az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzései irányába

Termékeink életciklusa:

A termékeink által okozott üvegházhatású gázok hatásainak felére csökkentése 2030-ra

Az egy fogyasztóra eső üvegházhatású gázaink mennyisége körülbelül 2%-kal növekedett 2010 óta*

Gyártásunk:

2020-ra a gyáraink CO2-kibocsátása a jelentősen magasabb mennyiségek ellenére is a 2008-as szinten, vagy az alatt lesz.

-65% csökkenés a termelési tonnánkénti energiából származó CO2-kibocsátásban 2008 óta

Szén-dioxid pozitívvá válni a gyártásban:
  • Minden energia megújuló forrásokból történő beszerzése

  • Megújulókból beszerzett hálózati villamosság

  • Szén kiküszöbölése az energiamixből

  • Fölös energia elérhetővé tétele a közösségek számára

Ruhamosásból származó üvegházhatású gázok mennyiségének csökkentése:
  • Átalakítás
  • Szállításból származó üvegházhatású gázok mennyiségének csökkentése

  • Hűtésből származó üvegházhatású gázok mennyiségének csökkentése
  • Energiafogyasztás csökkentése az irodáinkban
  • Alkalmazottak utazásainak csökkentése
További tudnivalók az üvegházhatású gázokról

Használatban lévő termékeink:

Termékeink felhasználók általi használatához kapcsolódó vízhasználatának felére csökkentése 2020-ra.+

Az egy fogyasztóra eső víz mennyisége körülbelül 1%-kal növekedett 2010 óta*

Gyártásunk:

2020-ra a gyáraink CO2-kibocsátása a jelentősen magasabb mennyiségek ellenére is a 2008-as szinten, vagy az alatt lesz.

47%-os csökkenés az egy termelési tonnára eső vízfelhasználásban 2008 óta

Mosási folyamat vízfelhasználásának csökkentése:
  • Kevesebb vizet felhasználó termékek

  • Vízfelhasználás csökkentése a mezőgazdaságban

További tudnivalók a vízfelhasználásról

Termékeink:

2020-ra a termékeink ártalmatlanításához kapcsolódó hulladékmennyiség felére csökkentése.

2010 óta az egy felhasználóra eső hulladékunk körülbelül 32%-kal csökkent*

Gyártásunk:

2020-ra az ártalmatlanításra küldött hulladékmennyiség a jelentősen magasabb termelési mennyiségek ellenére is a 2008-as szinten, vagy az alatt lesz.

96%-os csökkenés az egy termelési tonnára eső teljes hulladékmennyiségben 2008 óta

Gyártásból eredő hulladékmennyiség csökkentése:
  • Nulla mennyiségű nem veszélyes hulladék a hulladéklerakókba
  • Újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható műanyag csomagolás

  • Csomagolás mennyiségének csökkentése

Újrahasznosítható csomagolás:
  • Újrahasznosítási és visszanyerési arányok növelése

  • Újrahasznosított tartalom növelése

  • Hulladék zacskók kezelése

  • PVC kiküszöbölése

Irodai hulladék csökkentése:
  • Újrahasznosítás, újrafelhasználás, visszanyerés

  • Papírfogyasztás csökkentése

  • Papír kiküszöbölése a folyamatokból

További tudnivalók a hulladékokról és a csomagolásról

2020-ra a mezőgazdasági nyersanyagaink 100%-át fenntartható módon szerezzük be.

Mezőgazdasági nyersanyagaink 62%-át szereztük be ilyen módon 2019 végére

  • Fenntartható pálmaolaj

  • Papír és karton

  • Szójabab és szójaolaj

  • Tea

  • Gyümölcs

  • Zöldségek

  • Kakaó

  • Cukor

  • Napraforgóolaj

  • Repceolaj

  • Tejtermékek

  • Ben & Jerry’s tisztességes kereskedelem

  • Ketrecmentes tojás

  • Irodai kellékek fenntartható beszerzésének növelése

További tudnivalók a fenntartható beszerzésekről

Milliók
életkörülményeinek

javítása

2020-ra az üzleti tevékenységünk bővítésével emberek millióinak javítjuk az életkörülményeit.

UN Sustainability Development Plan

Lépéseket teszünk az ENSZ Fenntartható fejlődési célkitűzései irányába


2020-ra előmozdítjuk az emberi jogokat a műveleteink és a kibővített ellátási láncunk minden részén és.

A beszerzések 70%-a olyan beszállítóknak kerül kifizetésre, akik megfelelnek a Felelős Beszerzési Szabályzatunk kötelező követelményeinek


Folytattuk az emberi jogok beágyazását és 8 kiemelkedő problémára összpontosítottunk Emberi jogi jelentésünkben


A biztonságot érintő teljes feljegyezhető frekvencia elérte a 0,76-os értéketledolgozott millió órára

  • Az üzletre és az emberi jogokra vonatkozó irányadó ENSZ-alapelvek alkalmazása

  • A beszerzések 100%-a a Felelős Beszerzési Szabályzatunknak megfelelően történik

  • Tisztességes kompenzáció keretrendszerének megteremtése

  • Alkalmazottak egészségének, élelmezésének és jólétének javítása

  • Munkahelyi sérülések és balesetek számának csökkentése 

További tudnivalók a tisztességes bánásmódról a munkahelyen

2020-ra 5 millió nő szerepvállalását tesszük lehetővé.

2,34 millió nőnek segítettük a hozzáférést olyan kezdeményezésekhez, amelyek növelték a biztonságukat, fejlesztették a készségeiket, és bővítették a lehetőségeiket

  • Nemek közötti egyensúlyt tartó szervezet építése, a vezetőségre összpontosítottan

  • A nők biztonságának előmozdítása azokban a közösségekben, amelyekben működünk

  • A képzésekhez és készségekhez való hozzáférés javítása

  • A lehetőségek bővítése kiskereskedelmi értékláncunkban 

Tovább tudnivalók a nők számára rendelkezésre álló lehetőségekről

2020-ra 5,5 millió ember életére gyakorolunk pozitív hatást.

793 000 mezőgazdasági kistermelő és 1,81 millió kiskereskedő számára hozzáférés biztosítása a mezőgazdasági gyakorlatok javításához vagy a jövedelem növelésére szolgáló kezdeményezésekhez

  • Mezőgazdasági kistermelők életkörülményeinek javítása

  • Kiskereskedők jövedelmének növelése

További tudnivalók a befogadó vállalatról
Key
  • Teljesített

    This is the number of targets we have achieved

  • Terv szerint

    This is the number of targets we are on track to achieve

  • Nem terv szerint

    This is the number of targets we are currently not on track

  • %

    a megvalósított célkitűzésből

    This is the percentage of the target we are on track to achieve

* Környezetvédelmi célkitűzéseinket „fogyasztói használat” alapon fejezzük ki. Ez a termék egyszeri használatát vagy egyetlen adagját jelenti.

+ Hét vízszegény országban, amelyek a világ népességének körülbelül felét képviselik.

A PwC által függetlenül biztosítva.Méréseink & független biztosítása.

Követjük az Iránytűt

A fenntarthatósági tervünk 2020-ban véget ér. Merre lépünk tovább?

Előre.

Minden korábbinál erősebb a meggyőződésünk, hogy helyes úton járunk - ez igaz ránk és a világra nézve is. Felvértezve a USLP-ből nyert tapasztalatokkal olyan mozgalmat kívánunk elindítani, ahol beszállítóink, ügyfeleink és fogyasztóink valamennyien részt vehetnek egy jobb jövő építésében.

És hogy néz ki ez az üzletmenet?

Úgy gondoljuk, hogy célirányosnak és jövőbe illeszkedőnek kell lennie.

A sikerhez az új Iránytűnket fogjuk követni - egy összesített, fenntartható vállalati stratégiát, amely három fő meggyőződésre épül:

A küldetésvezérelt márkák növekednek,

A küldetésvezérelt vállalatok kitartanak,

A küldetésvezérelt emberek pedig kiteljesedhetnek.

Alig várjuk, hogy együtt járjuk végig ezt az utat.

Olyan világot építünk, amilyet mindannyian látni szeretnénk. Olyan vállalatot, amire büszke lehet a világ.

Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat