Víz

2010 óta csaknem megfeleztük a gyártási műveleteink során felhasznált víz mennyiségét.

Azonban vízlábnyomunk 99%-a a termékeinket használó fogyasztóktól származik – és ezt a mennyiséget még nem sikerült jelentősen csökkentenünk.

Dolgozunk rajta. Kevesebb vízfelhasználást igénylő termékeket fejlesztünk, így segítünk az embereknek abban, hogy ők is képesek legyenek minél jobban gazdálkodni ezzel az értékes erőforrással.

Lehetőségek a nők számára

Globálisan elértük a nemek közötti egyenlőséget a vezetőségben: a vezetőség 51%-a nő, szemben a 2010-es 38%-kal.

Világszerte 2,34 millió nő szerepvállalását erősítettük, támogatva őket új készségek fejlesztésében és lehetőségeik bővítésében.

Javítottuk a teaültetvényeken dolgozó nők biztonságát is.

Üvegházhatású gázok kibocsátása

Jelenlegi gyártási tevékenységeink világszerte 100%-ban megújuló hálózati villamos energiával működnek.

A gyártáshoz szükséges energiából származó CO2-kibocsátásban 65%-os csökkenést értünk el, azonban termékeink életciklusa során a kibocsátások kétharmada a fogyasztóktól származik, akik termékeinket otthonaikban használják.

Alulbecsültük azt a kihívást, amelyet a fogyasztói magatartás megváltoztatása jelent, ám a termékeinken és partneri kapcsolatainkon keresztül továbbra is dolgozunk rajta.

Tisztességes bánásmód a munkahelyen

Nagy előrelépést tettünk az emberi jogok területén mind a saját üzletvitelünkben, mind az ellátási láncunkban.

A legtöbb alkalmazottunk a tisztességes kompenzáció keretrendszeréhez igazodva kapja a megélhetéshez szükséges bért.

Befogadó vállalat

2010 óta világszerte 1,8 millió kiskereskedőnek segítettünk a jövedelemszintjük javítása érdekében tett kezdeményezéseinkkel.

Most bővítjük a fókuszt annak érdekében, hogy javítsuk ellenállóképességüket és felkészítsük őket a digitális világra olyan partnerségek által, amelyekkel hitelhez és biztosításhoz férhetnek hozzá.

Hulladék és csomagolás

Az egy felhasználóra eső hulladék-lábnyomunk 32%-kal csökkent 2010 óta. Az ellenőrzésünk alá eső területeken előrelépéseket tettünk annak érdekében, hogy a hulladéklerakóba kerülő hulladékaink számát nullára csökkentsük, és termelési tonnánként 96%-os csökkenést érjünk el az ártalmatlanításra kerülő hulladékaink mennyiségét tekintve.

Emellett jól haladunk azon vállalásainkat illetően is, amelyek biztosítják csomagolóanyagaink újrafelhasználhatóságát, újrahasznosíthatóságát vagy komposztálhatóságát 2025-re, és hogy legalább 25%-ban újrahasznosított műanyagot használjunk csomagolóanyagainkban.

2019-ben azt vállaltuk, hogy csökkentjük az szűzműanyag felhasználásunkat és több műanyagot gyűjtünk be, mint amennyit előállítunk.

Fenntartható beszerzés

2010 óta 14%-ról 62%-ra növeltük a fenntartható forrásból származó mezőgazdasági nyersanyagok mennyiségét, 12 legfontosabb termékünk esetében pedig a nyersanyagok 88%-a fenntartható forrásból származik.

Jó eredményeket értünk el, de még van tennivalónk.

Egészség és higiénia

2010 óta több mint 1,3 milliárd embernek segítettünk az egészségügyi és higiéniai körülményeik javításában. Ez meghaladja az eredeti célkitűzésünket, ami 1 milliárd volt. Azonban nem állunk meg itt.

Továbbra is dolgozni fogunk azon, hogy javítsunk az általános életkörülményeken.

Táplálkozás

Tíz évvel ezelőtt arra törekedtünk, hogy portfóliónk azon részét, amely megfelel a legmagasabb élelmezési szabványoknak megkétszerezzük, és arányát 60%-ra emeljük. 2019-re 56%-ot értünk el, és jó úton vagyunk, hogy célunkat 2020 végére elérjük.

Kevesebb cukor, só, telített zsír és kalória – de mégis nagyszerű íz.

Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat